مراکز عرضه کشک مایع سنتی ارگانیک

کشک ها در قدیم به شکل توپی و یا به حالت‌های دیگری از جامد بودند ولی امروز کشک ها را به‌صورت مایع درآورده‌اند و باعث شده‌ است که استفاده از آن‌ها راحت‌تر شود . کشک مایع سنتی درواقع همان کشک های جامد قدیمی هستند که هم‌اکنون به شکل مایع درآمده و استفاده از آن‌ها راحت‌تر شده‌است . امروزه کارخانجات کشک را به صورت مایع تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد .

مراکز عرضه کشک مایع سنتی ارگانیک

چگونگی تولید کشک مایع سنتی

چگونگی تولید کشک مایع سنتی کشک ازجمله فراورده‌های حاصل از تخمیر شیر است که آن را می‌توان از تغلیظ کردن لبنیاتی چون ماست کره و دوغ بدست آورد . در زمان‌های گذشته کشک را به‌صورت جامد درمی‌آوردند زیرا به‌صورت جامد نگهداری آسان‌تری دارد چون در زمان‌های گذشته تجهیزاتی چون یخچال نبود و نگهداری آن در حالت جامد بسیار راحت‌تر و بهتر بود . ولی در زمان استفاده باید آن را ابتدا سابیده و در آب حل کرده و سپس مصرف می‌کردند .

از هر چهار کیلو شیر یک کیلو کشک تولید می‌شود . تولید کشک مایع در کارخانجات با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات انجام می‌گیرد اما تولید کشک به روش خانگی و یا همان روش سنتی با مراحلی صورت می‌گیرد که در زیر این مراحل را به‌اختصار توضیح خواهیم داد :

طرز تهیه کشک به‌صورت خانگی بسیار بسیار آسان بوده و شما می‌توانید حتی به‌عنوان سرگرمی در خانه آن را از وسایلی که در خانه وجود دارد و از موادی از قبیل ماست که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود کشک را درست کرده و مورد استفاده قرار دهید و حتی می‌توانید آن را با پودرهای و یا سبزی‌های معطر آغشته کرده و رنگ و طعم خاصی به کشف خودتان بدهید .

برای تهیه کشک در خانه مواد زیر لازم است:

  • ماست یک کیلو و ترجیح داده می‌شود که ماست از نوع ترش باشد
  • آب یک لیتر
  • نمک به مقدار لازم .

مراحل تولید کشک به این صورت است : در ابتدا ماسک را به‌آرامی با آب مخلوط کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید در این‌جا دقت داشته باشید که در این مرحله لازم نیست نمک زیادی به کشک اضافه کنید زیرا باعث می‌شود کشف شما بسیار شور شود. سپس موادی که درست کردید را در داخل بطری بریزید و آن را تکان دهید بعد از آنکه مواد داخل بطری کاملاً یکدست شد آن را در درون قابلمه‌ای ریخته و بر روی شعله قرار دهید و به مدت ده دقیقه آن را بجوشانید در این مرحله دوغ شما که در داخل قابلمه و درحال جوشیدن است شروع به بریده شدن می‌کند.

در این‌جا شما باید یک دستمال نخی تمیز بردارید مواد را در داخل آن بریزید و سپس آن را محکم گره بزنید و اجزای آویزان بکنید تا آب آن خارج شده و مواد بریده‌شده در داخل آن سفت شود . بعد از گذشت مدت ۸ و یا ۹ ساعت شما می‌توانید کشک را از درون پارچه بیرون بیاورید و آن را تست کنید اگر نمک آن کم بود در این مرحله می‌توانید به آن نمک اضافه بکنید هم‌اکنون کشک شما آماده است . کشک مایع ارگانیک امروزه در کارخانجات معتبری تولید می شود .

موارد استفاده از کشک مایع

موارد استفاده از کشک مایع اگر از لحاظ تغذیه‌ای بخواهیم کشک را مورد بررسی قرار بدهیم باید بگوییم که کشک ماده‌ای بسیار مغذی بوده و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. بهترین کشک مایع حاوی موادی چون پروتئین فسفر و مواد معدنی ازجمله کلسیم می‌باشد مقادیر کلسیم موجود در کشک بسیار بالا بوده به‌طوری‌که مصرف کشک می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند و کلسیم مورد نیاز بدن را به‌راحتی تامین بکند. کشک تهیه‌شده را می‌توان با غذاهایی همچون آش‌رشته آش جو کشک بادمجان و یا حلیم بادمجان نیز مورد مصرف قرار داد.

خرید بهترین کشک مایع سنتی

خرید بهترین کشک مایع سنتی کارخانجات بسیاری هستند که کشک مایع سنتی را تولید کرده و در اختیار بازار قرار می‌دهند کسانی که می‌خواهند به‌صورت عمده خرید انجام دهم می‌توانم مستقیماً به این کارخانه‌ها مراجعه کرده و کشک مایع را تهیه کرده و در اختیار مشتریان قرار دهند. ولی اگر بخواهید کشک را به‌صورت کم و خورده تهیه کنید بهتر است به فروشگاه‌ها و مراکز فروش لبنیاتی مراجعه کرده و از آن‌جا تهیه کنید . همچنین کشک تولیدشده علاوه‌بر مصرف داخلی صادرات نیز می‌شود و کشورهای دیگر نیز از این محصول استفاده می‌کنند

1

  1. سلام و روز بخیر. کشک مایع سنتی حاصل از تخمیر شیر است که آن را می‌توان از تغلیظ کردن لبنیاتی چون ماست کره و دوغ بدست آورد که بسیار لذیذ است

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما