فروشنده پنیر لیقوان اصل حلبی

پنیر لیقوان حلبی نامی آشنا برای تمامی نسلها است که طعم خوشمزه ی و خاطره انگیز پنیر آذربایجان شرقی و دره ی سهند را در ذهنمان تداعی می کند این پنیر از معروفترین پنیرهای ایران و خطه ی آذربایجان بوده و به دلیل تولید از شیر تازه گوسفند طعم منحصربفردی را نسبت به سایر پنیرها داراست.مجموعه پرتو امید یکی از تولید کنندگان فعال این نوع پنیر می باشد که با تضمین کیفیت و مزهی سنتی این محصول خواهان مشارکت وسیعی در این تجارت است.

فروشنده پنیر لیقوان اصل حلبی

دلایل محبوبیت پنیر لیقوان

دلایل محبوبیت پنیر لیقوان

پنیرها انواع و اقسام بسیار متنوعی را در سراسر جهان دارند هر کشور با توجه به ذائقه و نوع سلیقه و با توجه به ابداعات خود نوعی پنیر خاص تولید می کند .پنیر لیقوان به علت مزه ی متفاوت و کمی ترش و ترد آن محبوبیت خاصی را در بین مردم دارد. این پنیر از شیر تازه ی گوسفندی تولید می شود و به نسبت پنیر گاوی داردی مزه ی بهتری است . گوسفندان در مراتع و چراگاههای سرسبز دره سهند با چرای دائمی و خوردن از علفهای تازه ی آن شیری گوارا و خوشمزه و مقوی تولید می کنند که سبب تولید پنیر لیقوان می شود.هوای بسیار خوب و تمیز دره ی سهند خواص فوق العاده ای در شیر گوسفندان بوجود می آورد و علفهای تازه ی کوهپایه ها املاح و مواد معدنی مغذی را در شیر گوسفند تولید می کند لذا این پنیر نوعی پنیر مغذی و مقوی و درجه یک محسوب می شود.

پنیر لیقوان یک پنیر سنتی آذری است که علاوه بر استفاده از شیر تازه ی گوسفندی و طی کردن مراحل تولید کاملاً بهداشتی و سنتی و عدم استفاده از مواد شیمیایی و اضافات جانبی آن را تبدیل به محبوبترین پنیر کل ایران کرده است .

آذربایجان با داشتن بیش از ۴۰ تولید کننده ی پنیر لا تولید سالانه ۷۲ هزار تن پشیر و حدود ۲۵ هزار تن پنیر لیقوان در روستای لیقوان ،میزان اهتمام مردم و محبوبیت این نوع پنیر را نشان می دهد. حدود ۶۵ هزار رأس گوسفند نژاد قیزیل پشتیبانی تولید شیر تازه را برای تهیه ی این پنیر بر عهده دارند.

پنیر لیقوان خصائص خود را داراست و با کمی دقت می توان فرق بین آن و پنیر گاوی را به سادگی تشخیص داد . پنیر لیقوان گوسفندی از شیر تازه ی گوسفند بدون جداسازی چربی مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ سفیدی را دارد و همچنین نوعی نرمی و لطافت را درآن مشاهده خواهید کرد که این به دلیل وجود چربی فراوان در آن است در حالیکه پنیر گاوی کمی زردی دارد و با گرفتن چربی شیر، رنگ شیر را سفید می کنند و در تهیه ی پنیر گاوی استفاده می کنند که این بی چربی بودن شیر نوعی پنیر با کیفیت پایین و سفت را باعث می شود که خاصیتهای غذایی تقریباً ناچیزی خواهد داشت لذا خرید یک قالب پنیر لیقوات تازه اصل ، چربی و املاح معدنی و خواص زیادی را دارد که به پولی که صرف آن می کنید می ارزد.

پنیر لیقوان چگونه تولید میشود؟

پنیر لیقوان چگونه تولید میشود؟

پنیر لیقوان طبق اصول سنتی تولید می شود و در روند تولید با جداسازی انواع شیر تازه ی گوسفندی از مصادر مختلف سعی می کنند طعم و مزه ی پنیر تغییر نکند .در نگاه اول فکر می کنیم که مانند روال عادی تمامی پنیرها تولید می شود ولی به گفته ی یکی از تولید کنندگان محلی به علت استفاده از شیر گوسفند ، فرمول خاصی برای تهیه ی پنیر لیقوان بکار می بریم .مایه زنی درست توسط مایه زنها در تولید پنیر با کیفبت لیقوان وظیفه ی مهمی را ایفا می کند.

پنیر لیقوان در بعضی مناطق آذربایجان در غارهای یخچالی سرد تولید و نگهداری می شود که این یک نوع کارگاه طبیعی با دمای بسیار مناسب محیطی است که در مزه و طعم و شکل نهایی محصول تاثیر بسزایی را دارد.

روستاهای دیگری در آذربایجان اقدام به تولید پنیر مشابه می کنند و با نام و برند لیقوان می فروشند و این ممکن است به نام و شهرت پنیر و روستای لیقوان لطمه ی جبران ناپذیر وارد کند. لذا پنیر لیقوان اصل فقط در روستای لیقوان توسط همان ۴۵ تولید کننده ی بومبی تولید و عرضه می گردد و منبع تولیدی دیگری که معتبر باشد در جای دیگری وجود ندارد.

بررسی قیمت پنیر لیقوان حلبی

بررسی قیمت پنیر لیقوان حلبی

  • بیشتر بخوانید: کشک

قیمت پنیر لیقوان به دلیل استفاده از شیر خاص گوسفند و به دلیل قیمت بالای هر کیلو شیر گوسفند کمی نسبت به پنیر گاو گران تر است .البته پنیر لیقوان با ترکیبات غذایی بالا و ترکیبات ویتامینی و املاح معدنی نسبت به پنیرهای دیگر، ارزش استفاده و درج آن در برنامه غذایی بجای پنیرهای گاوی واضح است .

شما می توانید پنیر اصل لیقوان را از سایت ما در حجمها و اوزان مختلف سفارش دهید و از بابت اصالت محصول و کیفیت آن خاطر جمع و مطمئن باشد.

  • تبلیغات: 
    1. قیمت پنیر فله لیقوان گوسفندی
    2. فروش عمده پنیر ایرانی به صورت اینترنتی
    3. قیمت خرید جدیدترین پنیر گودا
    4. پنیر فیلا فیلا + قیمت خرید فروش
2

  1. سلام خدمت شما
    مطالب سایت بسیار مفید و کاربردی بود . لطفا در مورد هزینه ارسال و قیمت کالا نیز توضیحاتی قرار دهید و اگر محصول شما را به صورت عمده سفارش دهم امکانش هست که پرداخت مبلغ آن به شکل اقساطی صورت بگیرد یا اینکه حتما باید به صورت نقدی تسویه شود؟

  2. سلام و عرض خسته نباشی به شما سایت شما من بازدید کردم و خیلی برام جالب بود که تا بحال کسی پنیر برند نکرده بودن و شما امدید این محصول خوب بارزش را برند کردید و به فروش می رسانید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما