خرید کشک چیپسی ساده به صورت بسته ای در وزن های مختلف

یکی از فرآوردههایی که بر پایه شیر و با استفاده از دوغ تهیه می شود کشک است که معمولا از تخمیر باکتریایی شیر گاو به دست می آید و خاستگاه آن به شبه قاره هند باز می گردد. کشک به دو صورت سنتی و صنعتی به دو شکل جامد و مایع تهیه می شود و ارزش غذایی بالایی دارد و نسبت به بقیه لبنیات پروتئین و کلسیم بیشتری دارد، برای سلامت بدن بسیار مفید است و خواص فراوانی دارد و مصرف و تولید آن به روش سنتی بیشتر در عشایر رواج دارد‌.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خرید کشک چیپسی ساده به صورت بسته ای در وزن های مختلف

خرید کشک چیپسی

خرید کشک چیپسی همانطور که در بالا اشاره شد کشک خواص زیادی برای بدن دارد و منبع غنی کلسیم، آهن، روی و ویتامین گروه ب است؛ این کشکها به دو صورت مایع و جامد تولید می شود و کشک چیپسی از کشک های جامد و ترد است که شکل جدیدی از کشک است که به تازگی وارد بازار شده است. کشک چیپسی همانطور که از اسمش پیداست همانند چیپسهای سیب زمینی می باشد و می تواند جایگزین خوبی برای آنها باشد؛ این مدل از کشکها ارزش غذایی بالایی دارد و بهترین نوع آن در بازار، کشک چیپسی باغستان است که کیفیت و مرغوبیت آن بالا است و طعم و مزه خیلی خوبی دارد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد کشکها به دو صورت مایع و جامد تولید می شوند که نوع مایع آن به روش صنعتی تولید می شود و رطوبت و آب بیشتری دارد، برای مصرف کشک به صورت مایع باید دقت زیادی کرد به دلیل اینکه رطوبت بالایی دارند بیشتر در معرض آلودگی میکروبی قرار می گیرند و اگر آلوده شوند مصرف آنها خطرناک است و باید قبل از مصرف از پاستوریزه بودن آنها مطمئن شویم و قبل از استفاده آنها را بجوشانیم. کشکهایی که به صورت جامد تولید می شوند به دلیل نمک به کار رفته در آنها میکروبها توانایی رشد و تکثیر در آن را ندارند و به مدت طولانی می توان آنها را نگهداری کرد.

کشک ها خواص زیادی دارند که در ادامه به معرفی برخی از خواص شگفت آور آنها اشاره می کنیم:

  • تقویت و استحکام استخوانها و مفاصل: کشک به دلیل اینکه کلسیم فراوانی دارد برای تقویت استخوانها و مفاصل بسیار مفید و موثر است و از بیماریهای پوکی استخوان و آرتروز جلوگیری می کند.
  • کاهش و افزایش وزن: به دلیل کلسیم بالایی که کشک دارد به کاهش وزن و چربی سوزی کمک زیادی می کند ولی اگر بیش از اندازه مصرف شود باعث افزایش اشتها و در نتیجه افزایش وزن می شود.
  • سلامت مغز : در کشک فسفر زیادی وجود دارد و این ماده به بهبود سلامت مغز و بیماریهای ناشی از آن کمک زیادی می کند و برای کاهش استرس بسیار موثر است.
  • سلامت پوست و مو: کشک مواد معدنی زیادی دارد و استفاده از آن به عنوان ماسک برای پوست صورت، پوست را درخشان و صاف می کند، تیرگی دور چشم را از بین می برد، عفونتهای پوستی را درمان می کند و در جوانسازی پوست نقش موثری ایفا می کند. به سلامت مو هم کمک زیادی می کند به همین جهت افرادی که از کچلی، شوره یا ریزش مو رنج می برند می توانند از کشک استفاده کنند.
  • جلوگیری از عفونت قارچی واژن: کشک برای خانمها بسیار مفید است بدن آنها را در برابر بیماریهای عفونی مقاوم می کند و نقش موثری در جلوگیری از عفونت قارچی واژن دارد.

کشکها پروتئین زیادی را در خود جای داده اند و به همین جهت برای افرادی که در سنین رشد هستند، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افراد سالمند، افراد ورزشکار و خانمهای بادار بسیار مفید هستند و استفاده از آنها زیاد توصیه می شود. کشک جایگزین مناسبی برای شیر است و از این رو به افرادی که به هر دلیلی شیر مصرف نمی کنند پیشنهاد می شود به جای آن حتما از کشک استفاده کنند.

خوردن کشک در خانمهای باردار بسیار توصیه می شود چون کلسیم فراوانی دارد باعث تقویت استخوانهای جنین می شود، از نقصهای جنین جلوگیری می کند و چون آهن زیادی دارد باعث کم خونی در خانمهای باردار نمی شود و نکته ای که خانمهای باردار باید در مصرف کشک به آن توجه کنند این است که از کشکهای کم نمک استفاده کنند تا دچار بیماریهای فشار خون نشوند.

کشک همانطور که از خواص بالایی بهره مند است مضراتی هم دارد، استفاده بیش از حد از کشک باعث سفت شدن روده و در نتیجه بیماری یبوست می شود، کسانی که التهاب مفصل دارند نباید به هیچ عنوان از آن استفاده کنند چون طبع سردی دارد و باعث افزایش درد در مفاصل می شود، همچنین افرادی که از بیماری فشار خون رنج می برند باید به مقدار خیلی کم از آن استفاده کنند و در مصرف آن زیاده روی نکنند.

کشک بیشتر در کشور های آذربایجان، ترکیه و ایران تولید می شود و به بسیاری از کشور های دنیا صادر می شود و متقاضی زیادی در بازار های داخلی و خارجی دارد. کشکها از دوغ تهیه می شوند و طعم ترشی دارند و به عنوان چاشنی در بسیاری از غذا ها استفاده می شوند؛ کشکها انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

  1. کشک مایع: این کشک به صورت صنعتی تهیه می شود و رطوبت زیادی دارد و قبل از مصرف باید آن را جوشاند.
  2. کشک خاکستری: رنگ این نوع کشک تیره است و خاستگاه آن خراسان جنوبی می باشد و بیشتر برای پخت غذا استفاده می شود و طعم خوبی دارد.
  3. کشک زرد: این کشک به کشک خواف هم شناخته می شود و به شکل پودری است و چون زردچوبه در آن می ریزند رنگ زردی دارد.
  4. کشک خشکو: این نوع کشک هم حالت خشک و پودر شده ای دارد و بیشتر در شهر های جنوبی ایران استفاده می شود.
  5. کشک لور: این نوع کشک فاقد نمک است و کم چرب می باشد و بیشتر در جنوب کشور استفاده می شود و معمولا با خرما مصرف می شود و برای افراد چاق مفید است.
  6. سویا کشک: این نوع از کشک از پروتئین سویا به صورت صنعتی به دست می آید و خاصیت ضد سرطانی دارد و برای سلامت بدن بسیار مفید و موثر است و باعث کاهش وزن می شود.

کشک چیپسی ساده را می توان به صورت بسته ای در وزن های مختلف به صورت خرده و عمده از تمام فروشگاههای سراسر کشور خریداری نمود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما